تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

تشخیص شارژر اصلی آیفون از فیک

مهم ترین چیزی که سلامت باتری گوشی آیفون تان را تضمین می کند، استفاده از شارژر اصلی آیفون است. همچنین کمپانی اپل هم به خریداران آیفون هم به شدت توصیه کرده که کاربرا از لوازم اصلی این شرکت استفاده کنند. به همین دلیل است که تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی مسئله بسیار مهمی می باشد. حتی در جعبه آیفون های جدید خبری از شارژر نیست و خریدار را مجبور به خرید شارژر می کند. نکات های زیادی وجود دارد که با رعایت آن می توانید شارژر اصلی آیفون از تقلبی را تشخیص داده و از از صدمه به باتری گوشی جلوگیری کنید. این شارژر ها می توانند درصد سلامت باتری را پایین بیاورند که در آینده خرج زیادی را روی دوش شما می گذارد. مخصوصا با این اوضاع اقتصادی ایران که قطعات اپل بسیار گران هستند، استفاده از شارژر تقلبی آیفون می تواند ضرر مالی زیاد را وارد کند.

از اصلی ترین دلایل هایی که مردم شارژر تقلبی آیفون را خریداری می کنند می توان به دو دلیل اشاره کرد. قیمت بسیار کم انها و عدم آگاهی کاربر از تفاوت شارژر اصلی آیفون از تقلبی دو دلیل مهم می باشد. راه های زیادی مانند خرید از فروشگاه معتبر، کیفیت شارژر، نوشته ها، وزن شارژر و… وجود دارند که با رعایت آنها می توانید به راحتی تفاوت شارژر اصلی آیفون از تقلبی را متوجه شوید.

در انتهای این مطلب به نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون پی خواهید برد.

 

تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

 

راه های زیادی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید به راحتی تفاوت شارژر اصلی آیفون از تقلبی را تشخیص دهید. این کار بسیار مهم است. به دلیل اینکه شارژر فیک می تواند به باتری و سایر قطعات گوشی آسیب برساند و همانطور که می دانید، قطعات این گوشی ها داخل ایران قیمتی بسیار بالا دارند. پس اگر می خواهید که سلامت باتری گوشی تان حفظ شود، این ریسک را انجام ندهید و سراغ شارژر های تقلبی نروید.

مهم ترین و آسان ترین راهی که در این بابت وجود دارد، خرید از فروشگاه معتبر می باشد. این فروشگاه ها، شارژر ها و بقیه محصولاتشون را با قیمتی مناسب همراه با ضمانت در اختیار مشتری قرار می دهند. همچنین در این فروشگاه به مشتریان خود کمک می کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند که در آینده به مشکلی بر نخورند. یکی از این فروشگاه اینترنتی معتبر، موبوتعمیر می باشد. از ویژگی های فروشگاه اینترنتی معتبر می توان به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی اشاره کرد.

این نکته هایی که در ادامه اشاره می کنیم، بیشتر برای خرید از فروشگاه حضوری مناسب می باشد و بهتر است که یک شارژر اصلی داشته باشید. هنگام تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون، اگر که شارژر اصلی را در کنار شارژر تقلبی بگذارید، متوجه کیفیت ساخت و وزن آنها خواهید شد. هنگامی که شارژر تقلبی را به دست می گیرید، کیفیت بد آن را می توانید حس کنید. حس می کنید که از پلاستیک بسیار ارزان قیمت ساخته شده. همچنین وزن آنها را مقایسه کنید می فهمید که وزن آنها هم اندازه نیستند. در طرف دیگر، شارژر اصلی آیفون دارای کیفیت بالایی می باشد که از دست گرفتن آن، حس خوبی می گیرید. البته باید اشاره کنیم که وزن مناسب شارژر اصلی به دلیل به کار بردن قطعات با کیفیت می باشد.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از دلایل هایی که مردم به خرید شارژر فیک آیفون روی می آورند، قیمت بسیار کم آن است. پس یکی از نکات های این بخش می توان به قیمت اشاره کرد. هر شارژری محدوده قیمتی دارد. پس اگر شارژ آیفونی قیمتی بسیار ارزان و غیر معمولی داشته باشد، به احتمال زیاد تقلبی و غیر استاندارد می باشد.

اگر که به سوکت یو اس بی آداپتور توجه کنید و شارژر ها را با هم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که سوکت USB شارژر اصل دارای لبه و گوشی نرم و مرتبی می باشد. در کنار آن سوکت یو اس بی در شارژر تقلبی اپل دارای لبه تیز و نامرتب می باشد که بهتره به این نکته توجه کنید. البته که این نکته بیشتر برای شارژر آیفون X، شارژر آیفون xr، شارژر آیفون xs، شارژر آیفون xs max، شارژر آیفون se 2020، شارژر آیفون 8 و ما بقی شارژر های قدیمی اپل به درد بخور می باشد. به دلیل اینکه در آداپتور های جدید اپل به جای درگاه یو اس بی، از تایپ سی استفاده شده است.

شاید برای تشخیص کابل اصلی آیفون این نکته بسیار به دردتان بخورد. به انتهای کانکتور کابل لایتنینگ آیفون نگاهی بیاندازید و شاید هم به ذره بین برای این کار نیاز داشته باشید. اگر که کابل اصلی آیفون را در کنار کابل تقلبی بگذارید خواهید فهمید که کانکتورها یه فرق هایی دارند. از مشخصات نسخه اصلی آن می توان به اتصال های گرد، صاف و تک قطعه اشاره کرد. کانکتور دارای 7.7 میلی متر عرض در طول 12 میلی متر می باشد. انتهای کابل صاف، تخت و به رنگ طلایی یا خاکستری می باشد. در آن طرف کانکتور کابل تقلبی آیفون، چند قطعه با حالت غیر صاف و دندانه های مربعی می باشد. طول و عرض آن با چیزی که در بالا اشاره کرده بودیم، تفاوت دارد. البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که این کابل های غیر استاندارد می تواند سوکت گوشی شما را خراب کنید. از مشخصه های دیگر می توان به سیاه یا سفید بودن رنگ کانکتور و نا مرتب بودن آن اشاره کرد.

 

تفاوت کانکتور شارژر اصلی آیفون از تقلبی

 

داغ شدن بیش از حد آداپتور یکی از راه های تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی می باشد. اگر که شارژر را به برق زدید و بعد از مدت بسیار کوتاهی، شارژر بیش از حد داغ شد، به احتمال زیاد شارژر تقلبی می باشد. این اتفاق به دلیل استفاده از قطعات غیر استاندارد درون شارژر می باشد. این شارژر ها عمر مفید کوتاهی دارند و خیلی سریع خراب می شوند. در کنار آن شارژر اصلی iPhone بیش از حد معمول داغ نمی شود. عمر مفید بالایی دارد و سریع خراب نمی شود.

بد نیست که به نوشته های روی شارژر ها توجه کنید. هنگام تشخیص بین شارژر اصلی و تقلبی اگر که به نوشته ها توجه کنید، می بینید که نوشته های اغلب شارژر های تقلبی بی کیفیت نوشته شده اند. در بیشتر آنها غلط املایی دیده می شود و نوشته های بیشتر از شارژر اصلی آیفون دیده می شود.در کنار آن شارژر اصلی نوشته های با کیفیتی دارد و بی هیچ عنوان غلط املایی دیده نمی شود.

در بالا به چند نکته مهم هنگام تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون اشاره شده است. با توجه به این نکته ها می توانید شارژر های اصلی را به راحتی تشخیص دهید. البته که باز هم اشاره می کنم که خرید از فروشگاه های معتبر همچون موبوتعمیر می تواند این روند را برای شما بسیار آسان کند. به دلیل این که این فروشگاها شارژر ها را تضمین می کنند.

 

موبوتعمیر بهترین وبسایت برای خرید شارژر اصلی اپل

 

همان طور که می دانید، بهترین و ساده ترین راهی تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی وجود دارد این است که از فروشگاه معتبر و خوب خریداری نمایید. یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی معتبر موبوتعمیر می باشد. این فروشگاه شارژر آیفون 13، شارژر آیفون 13 پرو، شارژر آیفون 13 پرو مکس، شارژر آیفون 12؛ شارژر آیفون 12 پرو؛ شارژر آیفون 12 پرو مکس و انواع شارژر اصلی آیفون را با بهترین قیمت همراه با ضمانت در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهد. همچنین این سایت به جز شارژر آیفون، باتری اصلی آیفون را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

در حال حاظر موبو تعمیر انواع شارژر و کابل اصلی آیفون را با قیمتی مناسب همراه با ضمانت اصل و سالم بودن کالا به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *